Första hjälpen för barn

Idag har vi haft en mysig dag jag och Zakarias.
Vi började dagen med mys i soffan innan vi tog på oss för att gå till öppna förskolan. Efter öppna förskolan stannade vi ute ett tag i det fina vädret. När sambon kom hem från praktiken så gick jag iväg på en kurs i första hjälpen för barn.
Känns så skönt nu efteråt. Nu känner jag att jag har koll på läget och jag kommer nog inte bli lika rädd när olyckan är framme. 
Jag har varit väldigt orolig över att börja ge min son större bitar mat. Jag har helt enkelt inte varit helt säker på hur jag skulle göra om han skulle sätta i halsen. Men nu vet jag hur jag ska göra vilket känns jätte skönt.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen för imorgon ska jag på jobbmöte. Ska börja ett nytt jobb på torsdag! Så jag börjar bli lite nervös.

Godnatt alla!





Kommentera här: