Trött men glad

Idag är jag trött men glad.
Förra torsdagen började jag mitt nya jobb. Det var meningen jag skulle jobba torsdag, fredag och sen måndagen efter. Men slutade med att de blev torsdag, fredag, måndag, tisdag och onsdag sen ska jag även jobba nu på söndag.
Är jätte glad över att jag fått ett jobb. Har sökt så många jobb de senaste åren utan att ta fått något. Men nu var det min tur och jag känner mig så otroligt motiverad och lycklig.


Igår, torsdag, var jag ledig och själv hemma med lill skrutten. Vi hade en mysig morgon och förmiddag ihop. Dagen började redan vid 05.00 vilket mamma kanske inte vart super nöjd med. Men vi myste i soffan framför lite barnprogram en stund och sen rullade det på.
Efter frukost så tog vi fram lite kritor och Zakarias fick testa att måla lite påskkort. Han verkade tycka det var jätte kul.

Efter lite målande tog vi oss en promenad till lekparken och efter det så gick vi lite på torget och avslutade sen med att gå och handla.
Senare på eftermiddagen klädde lillen ut sig till påskgubbe och han fick åka ut och dela ut sina kort han målat.




Idag har vi varit och ätit jätte god påskmat hos min mormor och morfar och sen har jag övningskört med min pappa. Kändes riktigt bra den här gången. Jag börjar känns mig mer säker nu. Så jag hoppas på att jag kan ta körkort i sommar. Beror lite på hur mycket jag får jobba.

Imorgon ska vi fortsätta påskfirandet hos min farmor och farfar.

Glad Påsk på er alla!



Kommentera här: